100 % avhengige av maskinene fra P. Meidell AS

Storo Blikkenslagerverksted AS ble etablert i 1946 og holder til i Oslo. Blikkenslagerverkstedet har spesialisert seg på blikkenslagerarbeider, tak og fasadearbeid. Bedriften har lange røtter og ansatte med lang erfaring på sitt fagfelt.

Prosjektleder og medeier Trym Aas har vært kunde av P. Meidell AS i 35 år, men hos to forskjellige firmaer.

– Jeg mener Storo Blikk har vært kunde av Meidell i 15 år. 8 av 10 maskiner i maskinparken vår kommer derfra, forteller Aas.

Fra P. Meidell har Storo Blikk fått levert blant annet knekkemaskiner, sakser, sager og falsopptakere.

– Vi har valgt Meidell fordi de har de maskinene vi etterspør. De leverer de merkevarene vi er tilhenger av, og de maskinene vi trenger.

Uten maskiner fra Meidell får vi ikke gjort noen ting

Storo Blikk er avhengig av maskinene de får levert av Meidell i sin daglige drift. Uten maskinene stopper produksjonen opp. I sitt blikkenslagerverksted har de valgt å bruke maskiner fra Schechtl og Schlebach som de får levert av Meidell.

– Maskinene fra Meidell er vi 100 % avhengige av. Uten de får vi ikke gjort noen ting, det blir som en drosjesjåfør uten bil.

Aas er svært fornøyd med maskinene fra de tyske produsentene.

– Maskinene går hele tiden, vi har nærmest ingen driftsstans. Vi har veldig gode erfaringer med dem.

Meidell er alltid oppdaterte

Aas forteller at Storo Blikkenslagerverksted får gode råd og oppdatert informasjon om hva som beveger seg på markedet av P. Meidell AS. Det viser at de er oppdatert på markedet og kvalifisert til å veilede kundene sine når de skal investere i kostbare og nødvendige maskiner.

– Vi får mange gode råd, og de er gode på hva som finnes der ute når vi er på jakt etter maskiner. De har veldig gode kunnskaper der, og er alltid oppdaterte. Når vi etterspør noe, har de ofte noe å tilføye som gjør oss mer effektive, forteller Aas.

Aas legger også til at de er fornøyd med at Meidell kan bistå med rådgivning i forbindelse med hvilke maskiner de bør velge, selv om de ikke har den spesifikke fagkunnskapen som håndverkerne selv har:

– Selv om Meidell ikke kan så mye om vårt fag, kan de levere maskinene vi er avhengige av for å utøve vårt håndverk. Og det skulle jo bare mangle, vi kan ikke forvente at de kan alt, vi er en håndverksbedrift, og de er en leverandør som gjør at vi kan utføre vårt håndverk.

I tillegg understreker Aas at Storo Blikkenslagerverksted AS opplever kundeservicen som veldig god.

– Der er det veldig god stemning. Vi har mest med Josip å gjøre, og han er en veldig fin fyr med veldig stor kunnskap om det han driver med. Man merker at han er andre generasjon på slike maskiner, dette har han nok fått inn med morsmelka, avslutter Aas.