Gjeraldstveit Mekaniske har vært kunde hos Meidell i snart 30 år

Gjeraldstveit Mekaniske AS har vært kunde hos Meidell siden en gang på 90-tallet. Deres produksjons- og kontorlokaler er på 1800 kvadratmeter, og rommer en stor maskinpark. 90 % av maskinparken er levert av Meidell.

Gjeraldstveit Mekaniske holder til på Voss, og leverer stål og utfører arbeid innen stålkonstruksjoner til bygg og andre prosjekter. De leverer også trapper og rekkverk i ulike former for stål.

– Det som betyr noe er det som skjer etter du har kjøpt maskina

Narve Gjeraldstveit er andre generasjons bedriftseier, og har vært i bedriften siden 1991.

– Godt over 90 % av maskinparken vår kommer fra Meidell, og sånn har det vært siden 90-tallet. Det blir jo sånn at man begynner en plass. Det er mange i bransjen som selger ganske like produkter, men det er det som skjer etter at du har handla maskinen som betyr noe. Det er servicen i etterkant som har gjort at vi har blitt, forteller Gjeraldstveit.

Han forteller at dagens maskiner er såpass avanserte at man trenger støtte hos leverandøren, for mye får man ikke endret på selv.

– Første gang vi kjøpte en maskin hos Meidell fulgte vi magefølelsen og prisen. De har vært veldig flinke til å følge opp, og vi har såpass stor tro på dem, og stoler på at de tilbyr riktig pris på rett maskin. Ved de siste maskinkjøpene, har vi ikke vært ute i markedet og forespurt andre. Vi har stolt på at Meidell kan levere det vi ønsker.

Ikke bare rosenrødt

Etter å ha vært kunde i nesten 30 år, er det ikke så rart at det dukker opp noe trøbbel på veien.

– Vi synes jo at oppfølgingen alltid har vært fantastisk bra, men den siste tida har vi opplevd litt trøbbel.

Gjeraldstveit fikk en ny maskin fra den italienske leverandøren FICEP, og feil med maskinen skapte stans i produksjonen.

– Jeg tror at tidsaspektet til Meidell var litt for kort når det gjaldt maskiner fra den leverandøren. Den har ikke vært brukt noe særlig, og teknikerne til Meidell har ikke rukket å få opplæring. Vi ble nok litt prøveklut og det er jo typisk at når man har det mest travelt, så stopper ting å fungere. Og da er vi helt avhengig av at ting skjer kjapt, for tid er penger.

I ettertid ser Narve Gjeraldstveit at serviceteknikerne burde vært kursa ordentlig i maskinen, før de tok den i bruk.

– Men når det er sagt, så står de alltid på for å få det det til. Jeg vet de legger ned innsatsen for å løse det, men i dette tilfelle burde det bare skjedd litt før, for tid er penger i denne bransjen, forteller han.

Derfor har Gjeraldstveit Mekaniske valgt Meidell

Narve Gjeraldstveit har alltid oppfattet Meidell som en redelig aktør.

– Det er nok den største grunnen til hvorfor vi er der, jeg føler jeg kan stole på dem. Den dagen jeg slutter med det, vil jeg nok handle et annet sted. Det er som sagt alt som skjer etter kjøpet som teller. Om noe går galt så fikser Meidell det. Jeg har jo alltid vært fornøyd, på tross av litt utfordringer i det siste, så fikser Meidell alltid godt opp i det, avslutter Gjeraldstveit.